Lara

 

Název:

 

LARA      (ex.: Nopal Trader, Krohn Trader, Aghios Lefteris, Crest Lion)

Typ vraku:

 

loď – nákladní cargo, původně chladírenská loď

Výroba:

 

1956, Německo, loděnice Kieler Howaldtswerke AG, Kiel (Yard No. 1046)

Majitel:

 

1956, Norsko, společnost Pan-America Line (NOPAL Line)

poté byla několikrát prodána, měnila své majitele i jména

Rozměry:

 

délka 137,5 m, šířka 18 m, tonáž 7.103 BRT, jeden diesel motor, jeden šroub, rychlost 16 uzlů

Výzbroj:

 

 

Posádka:

 

celkem

Potopení:

 

11.1982, náraz do reefu

Místo:

 

Egypt, severní strana útesu Jackson Reef

GPS:

 

28°00'43"N 34°28'26"E

Hloubka:

 

0 - 50 m

Ponory:

 

 

Poznámka:

 

Loď ve službě Nopal Line, plavila v USA mezi New Orleans, Louisiana, Houston, Texas, Rio de Janeiro, Brazílie, Santos, Montevideo, Uraguay, Buenos Aires, Argentina. V roce 1978 byla loď prodána a přejmenována na Krohn Trader. V roce 1978 byla prodána dvakrát a přejmenovala se nejprve Aghios Lefteris a pak Crest Lion. A v roce 1980 byla prodána ještě jednou a přejmenována Lara. V listopadu 1982 najela na mělčinu Jacks Reefu na severní straně, tam je dodnes. Dlouho bylo podezření, že byla záměrně naložena a potopena jako pojistný podvod, ale nikdy to nebylo dokázáno. Loď byla prohlášena za celkově zničenou a ponechána na útesu. V roce 1990 byly odstraněny nástavby a shozeny do hlubší vody a přistály přímo na zádi vraku, na útesu zůstala jen kostra trupu. Trosky začínají ve 40 m, stožár je ve 48 m, lodní nástavby a další části jsou ještě hlouběji. Lodní přepážky byly odstraněny, tak se nechá proplouvat volnou plochou. Pod tím se nachází zadní část s kormidlem a šroubem. Okolo vraku leží další části, jako žebříky, kusy potrubí a kusy oceli z vraku.

 

Fotogalerie: Lara

Záznamy: 1 - 3 ze 3