Umberto I.
Název: |
|
UMBERTO I. |
Typ vraku: |
|
loď – zaoceánský parník, pomocný křižník |
Výroba: |
|
1878, Velká Británie, loděnice A. McMillan & Sons. Ltd., Dumbarton |
Majitel: |
|
Itálie, společnost G. Orlando, Livorno Itálie, Italian Royal Navy |
Rozměry: |
|
délka 109,7 m, šířka 11,6 m, ponor 7 m, tonáž 2.766 BRT, |
Posádka: |
|
celkem 80 členů |
Potopení: |
|
14.08.1917, dva zásahy torpédem německé ponorky UC-35, 26 obětí |
Místo: |
|
Itálie, Ligurské moře, u ostrova Gallinara |
GPS : |
|
|
Hloubka: |
|
39 - 48 m |
Ponory: |
|
|
Poznámka: |
|
Parník Umberto I. plul na transatlantické trase do Jižní Ameriky pod značkou vynikající kvality služeb. Byl považován za klenot technologie a pohodlí. Vlastník Piaggio společnosti G. Orlando z Livorna. Loď měla prvotřídní kajuty na zádi a kajuty druhé třídy uprostřed lodi. Slušné kabiny pro 800 pasažérů. Byla zabavena pro Italian Royal Navy. Od roku 1896 byl používán jako nemocniční loď a během první světové války byl přestavěn na pomocný křižník a používán jako doprovod vojenských konvojů. Při doprovodu sedmi lodí byl zasažen dvěma torpédy z německé ponorky UC-35 a potopil se u ostrova Gallinara. Zahynulo 26 členů posádky. |