Umberto I.

 

Název:

 

UMBERTO I. 

Typ vraku:

 

loď – zaoceánský parník, pomocný křižník

Výroba:

 

1878, Velká Británie, loděnice A. McMillan & Sons. Ltd., Dumbarton

Majitel:

 

Itálie, společnost G. Orlando, Livorno

Itálie, Italian Royal Navy

Rozměry:

 

délka 109,7 m, šířka 11,6 m, ponor 7 m, tonáž 2.766 BRT,

Posádka:

 

celkem 80 členů

Potopení:

 

14.08.1917, dva zásahy torpédem německé ponorky UC-35, 26 obětí

Místo:

 

Itálie, Ligurské moře, u ostrova Gallinara

GPS :

 

 

Hloubka:

 

39 - 48 m

Ponory:

 

 

Poznámka:

 

Parník Umberto I. plul na transatlantické trase do Jižní Ameriky pod značkou vynikající kvality služeb. Byl považován za klenot technologie a pohodlí. Vlastník Piaggio společnosti G. Orlando z Livorna. Loď měla prvotřídní kajuty na zádi a kajuty druhé třídy uprostřed lodi. Slušné kabiny pro 800 pasažérů. Byla zabavena pro Italian Royal Navy. Od roku 1896 byl používán jako nemocniční loď a během první světové války byl přestavěn na pomocný křižník a používán jako doprovod vojenských konvojů. Při doprovodu sedmi lodí byl zasažen dvěma torpédy z německé ponorky UC-35 a potopil se u ostrova Gallinara. Zahynulo 26 členů posádky.

Fotogalerie: Umberto I.