Futagami

Název:

 

IJN FUTAGAMI    (Kyunan-sen ken Eisen)

Typ vraku:

 

loď – vlečný záchranný remorkér, typ: Hashima Class Salvage Tug

Výroba:

 

1939, Japonsko, loděnice Harima Sanbashi Co., Aioi

Majitel:

 

Japonsko, I.J.N.

Rozměry:

 

délka 40 m, šířka 9,7 m, výtlak 625 tun, pohon 2x pístový motor na olej, nebo uhlí, dva šrouby, výkon 2.200 HP, rychlost 14,5 uzlů

Výzbroj:

 

2x kanon AA ráže 25 mm, hlubinné pumy

Posádka:

 

celkem 59 členů

Potopení:

 

17.02.1944

Místo:

 

Mikronésie, Truk Lagoon

GPS:

 

 

Hloubka:

 

10 - 30 m

Ponory:

 

23.04.2012, 25.02.2014, 19.10.2014, 06.09.2015, 14.11.2016

Poznámka:

 

Pomocný vyprošťovací remorkér prováděl mnoho záchranných a vlečných akcí na Truku a jeho v okolí. Například tažení poškozené lodi Sutsuki, odtah hořící Hoyo Maru nad severním průsmykem a pokoušel se zachránit svými jeřáby i potopenou ponorku I-169. Často byl používán na práci v rámci laguny na odtahy poškozených lodí a přípravu k jejich opravám. Loď měla ve výbavě dva dvoutunové a jeden pětitunový lodní jeřáb, záchrannou pumpu a vlečné lano. Vrak leží na útesu v hloubce 10 – 30 m, nakloněn 45° na levobok, přídí do větší hloubky. Na přídi je spuštěný pravý kotevní řetěz. Na můstku jsou dva telegrafy a stojan kormidelního kola. Pod můstkem jsou ještě dvě patra technického zázemí. Za můstkem jsou základny pro dva protiletadlové kulomety. Světlíkem je možná penetrace do strojovny, ta je velmi zajímavá, mohutný motor, plno měřáků, panely s tlakoměry, celá stěna elektrorozvodu s pojistkami. Na stěně je v držácích spousta velkých montážních klíčů. Na palubě jsou navijáky k montážním jeřábům, kterými byla loď vybavena. V zadním velkém nákladovém prostoru jsou uloženy velké hadice k záchranným pumpám, kluba tažných lan a další potřeby pro montáž a záchranu plavidel. V tomto holdu je u stropu zbytek nevybuchlé letecké pumy, kterou byla loď zasažena. Díky náklonu vraku je pravý šroub nad dnem a levý je zabořený v písku, viditelná je pouze část jedné lopatky. Na vraku je, díky malé hloubce a kalení, špatná viditelnost, ale uvnitř je dobrá.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pokud má někdo jakékoliv další informace nebo fotografie o tomto vraku nebo jeho historii, ocenili bychom, odeslání podkladů na info@wrecks.cz  za účelem aktualizace této databáze.If anyone has any additional information or photos concerning this wreck or its history, it would be greatlyappreciated if it could be sent to info@wrecks.cz in order to update this database.