Sutsuki - P 34

Název:

 

SUTSUKI - P 34     Patrol Boat No. 34 (Suzuki, Sutsuki)

Typ vraku:

 

loď – hlídkový člun, typ P 31 – Patrol Boat No. 34

Výroba:

 

1921, Japonsko, loděnice Ishikawajima Zosensho, Tokyo

1939 upravena na special patrol boat – dostala označení „Patrol Boat No. 34“

Majitel:

 

Japonsko, IJN

Rozměry:

 

délka 83,8 m, šířka 7,9 m, ponor 3 m, výtlak 935 tun, rychlost 18 uzlů, pohon dvě turbíny přímo propojené na hřídele šroubů, které umožňovali rychlost až 36 uzlů, dva šrouby

Výzbroj:

 

2x dělo ráže 4,7“, 2x kanon AA double ráže 25 mm, 8x kanon single AA ráže 25 mm, 4x sešup na hlubinné nálože,  

Posádka:

 

celkem 110 členů

Potopení:

 

03.07.1944

Místo:

 

Mikronésie, Truk Lagoon, Dublon Island

GPS:

 

 

Hloubka:

 

3 – 16 m

Ponory:

 

21.04.2012, 26.02.2014, 23.10.2014, 08.09.2015, 11.11.2016

Poznámka:

 

Původně torpédoborec třídy „Momi“, se dvěma turbínovými motory, které mu umožňovaly dosahovat rychlost až 36 uzlů. V roce 1939 byl přestavěn na speciální hlídkovou loď, odebráním jednoho kotle se snížila rychlost na 18 uzlů. Zvýšila se tonáž, ze 770 tun na 935 tun. Těsně před válkou byl odebrán zadní komín a jeden torpédomet, záď byla upravena se sklonem do vody. Tím byla upravena k dopravě a spouštění výsadkového plavidla Daithatsu. Toto plavidlo mohlo přepravovat až 150 vojáků. Nakonec byl odebrán jeden 4,7“ kanon a počet hlubinných nádrží byl zredukován na 18 ks. V tomto stavu se podílela na japonské ofenzivě na Midway, jako součást transportní skupiny Midwayského okupačního svazu. V březnu 1943 utrpěla rozsáhlá poškození na Kaviengu (Nová Quinea), při kolizi se starým torpédoborcem Yakaze. Poté byla odtažena na Truk k opravám, potopena 3.07.1944 za neobjasněných okolností. Některé zdroje tvrdí, že byla potopena leteckým útokem, jiné naznačují, že mohla být potopena americkou ponorkou Sturgeon.

Vrak leží na útesu v malé hloubce, silně porostlý všemi druhy korálů, mírně nakloněn na levobok. Na palubě je minimum nástaveb, z nich zbyly jen kostry. Nejzajímavější je strojovna, přístupná z paluby před strojovnou přes kotle, nebo malým kulatým vstupem z paluby. Ale uvnitř je moc zajímavý prostor plný strojního zařízení. Palubní zbraně jsou odstraněny, z komína zůstal pouze základ.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pokud má někdo jakékoliv další informace nebo fotografie o tomto vraku nebo jeho historii, ocenili bychom, odeslání podkladů na info@wrecks.cz  za účelem aktualizace této databáze.

If anyone has any additional information or photos concerning this wreck or its history, it would be greatly appreciated if it could be sent to info@wrecks.cz in order to update this database.