Grumman F6F Hellcat
Název: |
|
GRUMMAN F6F HELLCAT |
Typ vraku: |
|
letadlo - stíhací letoun |
Výroba: |
|
Grumman Aircraft Engineering Corp |
Majitel: |
|
B |
Rozměry: |
|
délka 10,236 m, rozpětí 13,056 m, výška 3,988 m, hmotnost 4128 kg, vzletová 7025 kg, motor dvouhvězdicový osmnáctiválec Pratts & Whitney R-2800-10 Double Wasp, výkon 2000 hp, |
Výzbroj: |
|
6x kulomet M2 Browning 12,7 mm se zásobou 400 nábojů na 1 kulomet |
Posádka: |
|
1 pilot |
Potopení: |
|
14.5.1956 |
Místo: |
|
Francie, Cavalaire |
GPS : |
|
43o 08,518´N, 06o 27,458ˇE, 43o 08,750´N, 06o 27,472ˇE |
Hloubka: |
|
55 - 57 m |
Ponory: |
|
04.06.09 |
Poznámka: |
|
V červnu 1941 obdržela fa. GRUMMAN AIRCRAFT engineering Corp.zakázku od US Navy na stavbu dvou prototypů „zlepšeného F4F“, stíhacího letadla, známého pod bojovým jménem Wildcat. Trup byl navržen jako samonosná skořepina z podélníků a přepážek s přinýtovaným potahem alcladových plechů. Byly položeny jako vertikální pásy od kabiny až k ocasu a tvořily charakteristickou paneláž. Třínosníkové křídlo, které se na trup napojovalo v jeho dolní polovině, mělo pět částí. Střední část v trupu obsahovala palivové nádrže o obsahu 946 l paliva. Vnitřní části křídla - až k linii sklápění obsahovaly podvozkové šachty - hlavní podvozkové nohy se po pootočení o 90 stupňů se tam sklápěly dozadu naplocho. Potah byl vyztužen pro uchycení závěsníků pro podvěšenou výzbroj. Vnější sklopné části se na kloubu otáčely vzad, aby se mohly při hangárování přiložit na plocho podél trupu. Zde byla umístěna křidélka kovové konstrukce, potažená plátnem. Štěpné klapky byly v celé délce křídla mezi křidélky a trupem. Ve sklopných částech křídla byla na každé straně umístěna baterie 3 kulometů Colt - Browning ráže 12,7 mm se zásobou 400ks nábojů na hlaveň.
|