Al Kahfain
Název: |
|
AL KAHFAIN (ex. Ulster Quenn, Med Sea, Al Kahera, Ala Eddin, Poseidonia) |
Typ vraku: |
|
loď - osobní/nákladní trajekt |
Výroba: |
|
1967 Velká Británie, loděnice Cammell Laird & Co Ltd., Birkenhead |
Majitel: |
|
1967 - Británie, společnost Belfast Steamship Co – název: Ulster Quenn 1978 - Británie, společnost P&O Ferrios Ltd, 1982 - Kypr, společnost Pangloss Bav. Co. Ltd. – název: Med Sea, Al Kahera, Ala Eddin 1988 - Řecko, společnost Hellenic Mediterranean Lines – název: Poseidonia 2000 - Panama, společnost Founders Shipping & Trading Co. 2005 - Saudská Arábie, rejdařství Al Kahfain – název: Al Kahfain |
Rozměry: |
|
délka 114,4 m, šířka 16,5 m, tonáž 4.478 BRT, výtlak 6.000 tun, 2x motor dvanáctiválcový diesel Pielstick o výkonu 5.295 kW, rychlost 17 uzlů |
Posádka: |
|
celkem 58 členů |
Potopení: |
|
3.11.2005, požár ve strojovně, následně na lodi a náraz do reefu |
Místo: |
|
Egypt, Safaga, Hyndman reef, útes Shaab Sheer |
GPS : |
|
|
Hloubka: |
|
6 – 25 m |
Ponory: |
|
27.09.2006, 03.12.2009, 08.12.2010, 27.12.2010, 27.12.2018 |
Poznámka: |
|
Loď byla postavena v roce 1967 v loděnicích Cammell Laird & Co Ltd. Birkenhead, v Británii pro společnost Belfast Steamship Co. Koncipovaná jako trajekt pro 140 automobilů a 274 – 1008 pasažérů (různé informace). Měl 428 lůžek, z toho 4 deluxe dvoulůžkové kajuty, 288 první třídy, 140 druhé třídy a 594 míst na palubě pro ostatní cestující. První název lodi byl Ulster Queen a zajišťovala přepravu mezi Liverpoolem a Belfastem. Od roku 1978 měnila loď majitele i místo působení. V roce 1978 ji koupila společnost P&O Ferrios Ltd,, která ji využívala již od roku 1971. Roku 1981 byla odstavena v Ostende, roku 1982 byla prodána kyperské společnosti Pangloss Bav. Co. Ltd., ta ji dala jméno Med Sea a zajišťovala dopravu mezi Sýrií a Kyprem. Roku 1985 byla odstavena v Pireu. V roce 1986 byla přejmenována na Al Kahera a v roce 1987 na Ala Eddin. Roku 1988 ji koupila řecká společnost Hellenic Mediterranean Lines, která loď přejmenovala na Poseidonia. Plula na lince Igumentsa – Bindisi. Po deseti letech provozu byla odstavena v Elegis a v roce 2000 byla přeregistrována do Panamy pro společnost Founders Shipping & Trading Co. V roce 2003 byla opět odstavena v Keratsini v Řecku, odsud ji v roce 2005 koupilo saudsko-arabské rejdařství a dalo ji své jméno Al Kahfain. V červnu 2005 přeplul trajekt do Egypta. Tady jezdil do Saudské Arábie. Na cestě ze Suezu do Saudské Arábie, nedaleko Hurghady po poruše motoru vypukl ve strojovně požár, který se rozšířil na většinu lodě. Naštěstí na lodi nebyli žádní pasažéři a posádka ji opustila na záchranných člunech. Prázdná loď poté narazila nedaleko Safagy na Hyndman reefu do útesu Shaab Sheer a 3. listopadu 2005 se potopila. |